Cara Mengatasi Karburator RX King Banjir

Cara Mengatasi Karburator RX King Banjir - Walaupun buat masa ini, rata-rata, hampir semua kenderaan, terutamanya motosikal, baru-baru ini menggunakan sistem suntikan, tetapi ada pengguna motosikal yang menggunakan sistem karburator yang masih menggunakannya.

Dalam hal ini, sistem karburator pada motosikal itu sendiri mempunyai fungsi untuk mengabomkan bahan bakar, yang dalam hal ini adalah petrol ke dalam silinder. Sekiranya pemakainya sudah tua, atas sebab ini, beberapa masalah dengan karburator sering timbul. Salah satu masalah yang sering dihadapi adalah banjir karburator atau petrol di dalamnya menjadi melimpah. Lalu apa penyebab karburator banjir ini, sekarang lihat tinjauan berikut.

Dalam kes ini, penyebab karburetor banjir adalah injap jarum yang tidak menutup sepenuhnya. Di bahagian bawah karburator terdapat ruang apungan yang digunakan untuk menampung petrol sementara waktu.

Di dalamnya terdapat pelampung yang disambungkan ke injap jarum. Cara Mengatasi Karburator RX King Banjir Injap jarum ini berfungsi sebagai injap untuk menutup dan membuka aliran petrol dari tangki ke karburator. Apabila petrol di ruang apungan berkurang, injap jarum akan terbuka sehingga petrol dapat mengalir.

Sementara itu, apabila ruang apungan diisi penuh dengan petrol, injap jarum akan menutup saluran. Oleh itu, jika ruang apungan penuh tetapi injap jarum tidak ditutup dengan sempurna, petrol akan melimpah secara automatik, yang dikenali sebagai karburator banjir.

Cara menangani karburator sebenar untuk ini cukup mudah. Perkara pertama ialah melepaskan karburator dengan melepaskan penjepit untuk pengikat karburator, kemudian diikuti dengan melepaskan tali gas. Setelah karburator dilepaskan, terus membongkarnya dengan melepaskan empat baut di bahagian bawah. Sekiranya anda telah membuka ruang pelampung, anda akan melihat pelampung yang diperbuat daripada bahan plastik.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Promo Donat J.CO Hari Ini

Promo Dufan Mei 2021

Cara Update Efaktur Versi 3.2